Vädret….

Håhå jaja…håhå jaja…. Oj va’ de’ blåser i trä’a ida’… ♪♫♪♫♪♫

20160202_135346

Det här med väder har alltid varit ett dilemma för mig. Ska jag fungera bäst måste det vara minst 15 plusgrader och vindstilla. Helst sol så att luften är lagom torr.

Men som jag konstaterat förut; något har hänt!

Mitt gamla jag hade en sån här blåsig dag ojjat mig, svurit ve och förbannelse och fullkomligt låst in mig under en filt framför tvn. Sagt till hunden att du får klara dig på långlinan idag och jag kan max drista mig till att stå i dörröppningen och titta på. Som största ansträngning hade jag satt mig i bilen och ställt in näsan mot närmaste godisbutik och köpt en jättepåse så jag verkligen kunde tröstäta och stånka över det här förbannade jävla vädret!

Mitt nya jag tänker så här; fan vad det blåser, måste det vara så här? Men sen….detta går ju att utnyttja till skrivande, sorterande och faktiskt unna mig en hemmadag utan jättelångpromenad på schemat. Utan dåligt samvete för….??? Ja det kan man fråga sig; för vad ska jag ha det? Lite slappande i tv-soffan också kanske men det lockar egentligen inte längre. Godis? Tanken har slagit mig men då måste jag dra igång kompressorn och fylla på luft i däcken eftersom jag nu glömde lämna in dom i somras för lite finslipning så jag slipper läckaget. Samtidigt är det rätt skönt att inte kunna göra spontanutflykter utan det momentet var 3:e dag ca och då hinner man sansa sig och tänka att en frukt kan ju också funka….eller? Det kan ju också mojna av senare idag så vi kan ta den lilla rundan eller ner till skogen. Fast just nu regnar det på tvären och två vändor till brevlådan (sammanlagt 800 m) får räcka för tillfället.

Kompassen är som tidigare nämnt inställd på sydligare breddgrader så står inte huset kvar om ni kommer och hälsar på så vet ni var ni ska leta! Ett rött torp med vita knutar kan inte vara svårt att lokalisera. Som dessutom fallit ner från ovan! Ni hittar mig!

Lägg sten i fickorna eller stanna hemma idag om ni kan!

Tjing

Lena

av loppan60

Kommentera

